JHÞ Designer & AO-Storydude)から今後のストーリー展開について発表がありました。

A few words on the AO story

AOストーリーのいくつかの言葉

After going thoroughly through all the forums I thought it would be helpful if I wrote a post here, out of character so to speak, just to let you people know what is happening with the story and how we are planning to tell it in the forseeable future.

フォーラムを徹底的に回ったあとに、キャラクターから離れて話すのにどこに投稿したら一番いいのか考えました。ストーリーに何が起こっているのか、私たちが少し先の未来についてどんな計画をしているのか、ちょうどみなさんに教えられるでしょう。

Firstly have to say that stepping in Ragnars footsteps here is not an easy task. The world of Anarchy Online is like a room with thousand corners and when creating its story one has to check each and every one to let it all hang together.

ここでラグナー(訳注:最初のAOのストーリーを書いた作家の方です。)の足跡へで介入することは簡単な仕事ではないと最初に言わせてください。アナーキーオンラインの世界は千もの秘密を持つ部屋に似ています。そして、ストーリーを作る時に、一つ一つチェックしなければなりません。そしてそれぞれがみんな繋がっているのです。

Some of you seem to be worried about us here at Funcom dropping the story, not really caring about player’s actions or wishes when it comes to how the story develops and that everything concerning the future on Rubi-Ka is set in stone. Nothing is further from the truth.

あなたたちの何人かは、Funcomがストーリーを落としたことで、心配していると思われます。
実際にはプレイヤーの行動や願いに関心がなく、ストーリーがどのように発展するかと、そしてルビカの未来に関係するすべてが石の中でセットされていると。真実から遠く離れてはいません。

When I started working on the story for AO, the first thing I did was to prepare the physical introduction of actors in the game world, groups of NPC’s representing different story Clans, Omni departments and free agents like Ian Warr’s gang of mercenaries etc. Already some of these are in the game and a lot more is to follow. These story organizations will be the main actors in and set the stage for events and the development of the AO story in general.

私がAOのためにストーリーを仕事をはじめたとき、最初にはじめたのはゲーム世界の俳優、クラン、オムニとイアン・ワーの傭兵の一団のようなフリーエージェントなどなどを違うストーリーを持つNPCの一団として描き、物理的に導入することでした。これらのいくらかはすでにゲームの中にあって、そしてもっともっとあとに続くでしょう。これらのストーリー組織には主要な俳優が入るでしょう。そしてイベントや一般のAOストーリーの開発でセットされます。

It is quite obvious that we need a patch to get these groups (new NPC's, uniforms, items, signs, offices, quests etc.) out to the live servers and the plan is to introduce a couple at the time like we have started doing. Some of these organizations, or factions, are peaceful; others will be demanding their space, like The Sentinels.

彼らの一団(新しいNPCたち、制服、アイテム、看板、事務所、クエストなどなど)を実際のサーバーに登場させるためにパッチが必要なのは全く明白です。そして計画は私たちがはじめた時のように幾つかを導入することです。いくつかの組織、あるいは派閥は平和的です;他は場所を要求するでしょう、センチネルズのように。

Even though the story Clans and Departments are not open for players to join them, it is not thereby said that they will not have to adapt to what players do and say, just like players will be forced to take into account the different policies these groups enforce. Player organizations together with NPC organizations are all a part of and create the Rubi-Ka community.

たとえストーリーのクランと組織がプレイヤーが参加できないようになっていても、プレイヤーの行いや発言に適合するしなくてもいいでしょう。それはそのためには言われません、ちょうどプレーヤーがこれらのグループが強化する異なる政策を考慮に入れることを強いられるようにです。プレイヤー組織とNPC組織は共に全体の一部分で、そしてルビカコミュニティーを作ります。

As well as introducing new factions, the ones already on the arena will be reformed to adapt to what is happening on Rubi-Ka. Just remember; those are run by NPC's with their own ambitions and agendas and they will not necessarily react in the way you would expect them to.

同様に導入される新しい派閥、すでに舞台にいるものはルビカで起こっていることに適合するために改善するでしょう。ただ、思い出してください;それらは自己の野望と議論と持つNPCによって実行されます。そして彼らは必ずしもあなたが期待した方法で反応しないでしょう。

At the moment the story is developing on several different plains. Firstly it is the long term story, secondly the story leading into and through the Shadowlands and thirdly the day to day development on Rubi-Ka. The last one being developed jointly by you the players and us; the story team here at Funcom.

そのときはストーリーはいくつかの異なる面で発展していきます。第一に長いストーリーです。第二にストーリーをシャドウランズへ導きます、第三にルビカでの日々を開発します。最後はあなたたちプレイヤーと私たち、Funcomのストーリーチームが共同で開発しているものです。

Player actions, events and web material are an ongoing element in the development of the story. Meanwhile we here in the story team observe how the Notum Wars rage, what people write on the boards and we play the game most every day to get feedback from the average player. From all that, we gather the information we need to prepare our portion of the short term storytelling for the next patch, make the items, nanos, change locations in the world and create NPC’s and their dialogues.

プレイヤーの行動、イベントそしてインターネットの素材はストーリーの開発で進行中の要素です。その間にノータムウォーズがどのように猛威をふるうかストーリーチームとして言っておきます。人々が掲示板に書くもの、そして平均的なプレイヤーから反応を得るためにほとんど毎日ゲームを遊びます。それらすべてから、私たちは次のパッチのための短いストーリーの部分を準備するするのに必要な情報を集めます。アイテム、ナノを作り、世界の位置を変えます、そしてNPCたちと彼らの対話文を作ります。

Oh! And one last thing; The interesting thing about coming to new and strange places is usually not to actually see the sights, but rather not to know what you are going to experience, never knowing what is behind the next corner.

おお!そして最後にひとつ;興味ある新しく登場するもの、そして奇妙は場所とは普通、実際に見たことも無い名所ではありません。あなたが何を経験するかほとんど知らないことで、次の角にあるのか全く知らないということです。


May you live in interesting times

あなたが興味深い時間をすごしますように

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This message was brought to you from your Techno Shaman, currently wandering the Lands of Shadow...

このメッセージはあなたのテクノ祈祷師からもたらされました。現在影の国をさまよっています……

 

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