コントローラー:土地の所有権とノータム恩恵の鍵

 

AOのデザイナー、GauteからNotum Warsにおけるコントローラーの説明がありました。

Controllers: The Key to Land Ownership and Notum Benefits

コントローラー:土地の所有権とノータム恩恵の鍵

When we call the controllers the key, that is the basic truth and not only an analogy. Before you can do anything to an area you have found, and want to control, you need to unlock it - build your controller.

私達がコントローターを鍵と呼ぶ場合、それは基本的な真実であり、ただの類推ではありません。貴方がそのエリアでなにかしたいことがあって、そしてコントロールしたいのであれば、貴方はその鍵を開ける必要があるでしょう−貴方のコントローラーを建てるのです。

The controllers do not come in many versions like the Land Control Personal Towers. (These I will consider in later articles.) Their principal feature is really their Quality Level (QL). The QL of the controller is the definition of the controller. Let me briefly explain:
コントローラーは個人用土地コントローラーのようにたくさんの種類がありません(それらについてはあとで述べます)特徴は本当にQLだけです。QLがコントローラーの定義です。簡潔に説明させてください。

1.The QL (of course) defines how many hit-points the controller has, and the extent of its defence.
1.QLはコントローラーのHPと防御の範囲を定義します。



2.The QL defines what type of controller it is, and if you may actually own it.
2.QLはそれがどんなタイプのコントローラーか、そして貴方が実際に所有できるかを定義します。

3.The QL defines in which area the controller may be placed.
3.QLはどのエリアに置くことができるのかを定義します。



4.The QL defines how many quality levels of organisation advantages you may have.
4.QLは貴方が持てる組織の利点レベルを定義します。

5.The QL defines who may attack them.
5.QLは誰がコントローラーに攻撃できるのかを定義します。

6.The QL of the controller defines what QL Shield Disabler you must use to attack it.
6.QLは貴方がコントローラーを攻撃するときのシールド無効化器のQLを定義します。

Let me go through all of these one by one and explain them. It might seem overly complicated, but let me assure you that these rules are there to make it more enjoyable, not less. Many of the rules are there to let all player levels interact with Land Control (LC), not only the highest levels. Also, we have worked hard with avoiding the so-called griefing problems. Anyways - the QL and:
これらを一つづつ、通して説明させてください。それは複雑過ぎるように見えますが、私は少なくともそれらのルールを楽しく説明できると確信しています。たくさんのルールは全てのプレイヤーレベルに土地コントロール(LC)が興味あるものにしています、けっしてハイレベル向けではありません。さらに私達はいわゆる嫌がらせと呼ばれる行為を回避するために大変な努力しました。少なくともQLは。

1) The QL defines how many hit-points the controller has, and the extent of its defence.
1) QLはコントローラーのHPを防御の範囲を定義します。

The controllers have about ten times as many hit-points as the normal guard or defence tower. There's only one of these babies in the whole area, and you want to keep it alive as long as possible. The controller's health at the maximum QL (300) can be several million hit-points. All your organisation's towers are instantly destroyed when the controller's destroyed. To avoid having people run straight through the rain of fire from the towers and only go for the controller, the controller's health will be boosted with a factor per additional tower in the LC area. In addition to that, the controller actually gains: a) A damage shield per tower and b) Higher health regeneration abilities. Thus, if you think you can attack the tower directly, without considering the surrounding towers, you are in for a nasty surprise. The maximum number of towers in an area is at the moment defined as 100. This may change, but it does force the attackers to do an indirect route to the controller, trying to take out as many support towers as possible first. (Especially since you get a 5 point reflect shield PER tower on the controller. 500 points of reflect damage is nasty.)
コントローラーは普通のガードあるいは防御タワーのおよそ10倍のHPを持っています。これらは全体のエリアのうちの小さな者たちのうちのたった一つです。そして貴方は可能な限りそれを機能するようにしておきたいでしょう。コントローラーの最大QL300)のHPは数百万です。貴方が持つ全ての組織のタワーはコントローラーが壊されると即座に破壊されます。プレイヤーたちが一直線にタワーからの銃撃をくぐりぬけてコントローラーだけを破壊するのを防ぐためにLCエリアにある追加されたタワー毎にコントローラーのHPは実際に増やされます a)各タワーのダメージシールド b)高い自己回復能力。したがって、もし貴方が周囲のタワーを考えずに直接コントローラーを攻撃しようとすると、貴方はイヤな驚きを受けるでしょう。エリアの最大タワー数はいま100になっています。これは変更するかも知れません。しかし攻撃する側が間接的な道を選んでコントローラーをへ行こうとすれば、たくさんのサポートタワーを相手にしなければならないようにしています。(特に貴方は5ポイントの反射ダメージをコントローラーにある各タワーから受けます。500ポイントの反射ダメージは危険でしょう)

2) The QL defines what type of controller it is, and if you may actually own it.
2) QLはそれがどんなタイプのコントローラーか、そして貴方が実際に所有できるかを定義します。

Right now we have something we call ‘controller Type’ set in each controller. This is a sort of method to spread any particular organisation's focus through many quality levels. Even though you can have (today, we may change / tweak this!) five controllers per organisation, you cannot have more than one from each controller Type. This disables the organisation from having five controllers of QL 300. Instead they will have to spread it out to one at 300, one at 270, one at 240, and so on. This will force organisations to be more focused in where they build their controllers. 
私達は、今コントローラータイプと呼んでいる組み合わせをそれぞれのコントローラーにセットしています。これは全部のQLにどの組織も注目するものを分配しようと言う方法です。たとえ、5つのコントローラーを持つことができても(今日私達は変更したり調整するかも知れません!)、同じタイプのコントローラーを持つことはできません。これは組織がQL300のコントローラーを5つ持つことをできなくしています。その代わりにひとつはQL300、ひとつは270、ひとつは240といったように分配するようになるでしょう。これは彼らによりどこにコントローラーを建てるかに注目させるでしょう。

3) The QL defines in which are it may be placed.
3.QLはどのエリアに置くことができるのかを定義します。

No towers or controllers can be placed in an area outside the level range of that area. Every area in AO has always had a level range. This has been decisive in defining which monsters are created in the area and what auto content dungeons are assigned to what entrances. This level range will now become visible to everyone. It will be listed in the map view (the small map view will be visible in the big map window as well, btw). This level range defines what QL controller you can build there. So, no QL 300 controllers outside the newbie areas! These should be accessible to the lower level characters. This also ties in with point 5 below.
タワーまたはコントローラーはレベル範囲の外に建てることができません。AO中のすべてのエリアはいつでもレベル範囲を持っていました。これはどの自動作成されるどこのダンジョンの入口でどのモンスターたちが作られるか定義されていました。このレベル範囲は見えるようになるでしょう。それはマップビューに載ります(大きなマップより小さなマップの方が見やすくなるでしょう)レベル範囲は貴方がどのQLのコントローラーをそこに建てることができるかを決めます。だから新人エリアの外側にはQL300のコントローラーはありません!これらは低いレベルのキャラクターにも行くことができます。さらに下の5)と一緒です。

4) The QL defines how many quality levels of organisation advantages you may have.
4.QLは貴方が持てる組織の利点レベルを定義します。

Right now, for every area your organisation controls, you may add two organisation advantages (An organisation advantage is a skill bonus that stacks with any current skill bonus, and that is given to all organisation members!). The QL of the advantages you add cannot exceed the combined quality level of all your advantages. Let us examine an example: If your organisation has 2 controllers, one is QL 100, and one is QL 200. Then the maximum QL of any advantage your organisation adds cannot exceed 300 (300 is the maximum QL of an advantage). You can only add one advantage for each skill, but your organisation could - in theory - have 10 active advantages (in the case where the organisation owns five controllers). Oh, yeah, while I am on the topic of possibilities - let's talk quickly about the advantages:
ちょうど、貴方の組織がコントロールするすべてのエリアの組織利点を加えることができます(組織利点は現在のどのスキルにも、そしてすべての組織員にも重ねて与えられるスキルボーナスです!)。貴方に与えられる利点のQLは、与えられるすべての構成のQLを越えることはありません。例をあげてみましょう:貴方の組織が2つのコントローラーを持っているとします。ひとつはQL100そしてもうひとつはQL200です。すると貴方の組織に加えられる最大利点はQL300を越えることができません(QL300は与えられる利点の最大のものです)。貴方はそれぞれのスキルにひとつだけ利点をつけくわえることができます。しかし、貴方の組織は-理論上10個の利点を機能させることができます(このケースは組織が5つのコントローラーを持っている場合)。ああ、私が可能性の話題を話している間に素早く利点について話すことにしましょう。

The advantages use a new, special system that gives you skill improvements based on your level as compared with a character at level 200. Let me give you an example: A QL 100 advantage "buffs" health with 1000 points at level 200. Now, this advantage will give you 500 hits on level 100 and 505 on level 101 etc, etc. Now if the advantage buffing health was QL 300, it might buff health 5000 at level 200. This means that for each level you gained while a member of the organisation with the advantage, you would receive 25 additional hit-points! One note with this, though, only one advantage will buff any given skill. You cannot, for example add a QL 105 hit-point advantage and a QL 150 hit-point advantage. In that case, only the QL 150 hit-point advantage would be in effect. You will get feedback for all of these issues in the game, so hopefully you will be able to sort all the details out there as well...
新しい特別なシステムでスキルが増やされた貴方のキャラクターとレベル200のキャラクターとを比べてみましょう。例をあげてみます:レベル2001000ポイントのHPBuffを持つQL100の利点。いま、この利点は500HPをレベル100で、505HP101レベルという感じに与えるでしょう。今、HPBuffする利点がQL300だったら、レベル200HP5000Buffできるかもしれません。これはそれぞれのレベルによって組織のメンバーが利点を受けられることを意味しています。貴方は25ポイントの追加HPを受け取ることになります!これの注意は、どのスキルも一つの利点でしかBuffされません。貴方はQL105HPBuffQL150HPBuffを加えることはできません。この場合はQL150HPBuffだけを受けるでしょう。貴方はゲーム中にこの問題のフィードバックを受けるでしょう。だから、貴方はもっと詳細な分類ができることになるでしょう……

5) The QL defines who may attack them.
5.QLは誰がコントローラーに攻撃できるのかを定義します。

Basically the PvP rules governing inter-player interaction are applied to the towers and controllers. This means that we limit the level of the player who can attack any given tower, specifically to prevent griefing, but also to unlock some play-areas especially for lower levels. This means that a level 200 character cannot attack the QL 15 tower you just put up. Only a level 22-23 can do that. You can of course attack any tower that is higher than your level, but then again, "/terminate" is quicker :p
基本的にプレイヤー間と同じPvPルールがタワーとコントローラーにも適用されます。これは特にイヤガラセを防ぐために、私達はタワーを攻撃できるプレイヤーのレベルを制限することを意味しています。また、幾つかのエリアを低いレベルのために開放することでもあります。これはレベル200になったキャラクターがQL15のタワーに攻撃できないことを意味しています。レベル22から23のキャラクターだけがそれを行えます。もちろん貴方のレベル以上のタワーには攻撃できます。でも自殺コマンド入れるより早いでしょうね:p

6) The QL of the controller defines what QL Shield Disabler you must use to attack it.
6.QLは貴方がコントローラーを攻撃するときのシールド無効化器のQLを定義します。

The shield disabler is a new concept. Basically it is there to make attacking a controller an expensive manoeuvre. Think about it. Every time someone attacks your area (yeah, btw, a lot happens when you attack a tower! I will go through that later in this article!), you basically get told in chat. There is a special chat channel that receives this input - like "Tower here or there attacked by this or that name in any organisation." This could be a welcome pass-time for griefers. Wandering through the land they see an area prone for attack - with its suppression gas conveniently down. Throwing out a pot-shot at a tower, they quickly move outside attack range and watch the defenders spill out of the grid point. This is funny, of course, for the griefers. No investment, no risk, just pure grief. Besides, it would quickly lead to people stop defending their areas, and arbitrary losses of control as a consequence. Result = boring game-play. 
シールド無効化器は新しいコンセプトです。基本的にそれはコントローラーへの攻撃行動を高価なものにします。考えてみてください。いつでも誰かが貴方のエリアを攻撃すると(ええ、タワーを攻撃するのは良く起こるでしょう!私はこの記事のあとでそこを通りぬけます)基本的にチャットでそれが伝えられます。これは特別なチャットチャンネルで受け取ることになります「タワーあるいは何かがどこかの組織に攻撃されました」。これはイヤガラセ屋を回避するための時間でもあります。攻撃できる場所をもとめてさまよう‐そして便利なように抑制ガスを下げて。彼等はタワーに至近距離から射撃をしてすばやくタワーの攻撃範囲から逃げて遠くから防御者達がGridから飛び出してくるのを眺めます。これは愉快でしょう。もちろんイヤガラセ屋にとって。投資ナシ、危険ナシ、純粋なただのイヤガラセです。それに加え、人々に素早く彼らのエリアを守るのを止めさせ、そして気まぐれな結果によってエリアのコントロールを失うでしょう。結果=退屈なゲームプレイ。

The Shield Disabler is basically an item that any person who wants to attack an area has to use in that area. It makes you able to attack! It also should cost enough that it is something you only use when you really want to launch an attack on the controller. This shield disabler increases in price with QL, naturally, and must have at least the QL of the controller to make it work. Hopefully this will force people not to throw shots left, right and centre just to annoy others.
シールド無効化器は基本的にだれであっても攻撃したいと思うエリアで使用しなければいけないアイテムです。それは貴方を攻撃可能にします!すれは十分なコストがあり、本当に貴方がコントローラーを攻撃したいと思うときだけ使うものです。シールド無効化器はQLに応じて値段が上がり、少なくてもコントローラーと同じQLが必要です。これで人々が単に他の人々をいらいらさせるために左に、右に、中央にそれを使うことを止めることができるはずです。

Consequences of attacking the controllers and towers.
コントローラーとタワーに攻撃した結果

Yeah, btw, let me tell you about the consequences of attacking an area controlled by someone else. If you are in an organisation with your own towers, these will enter a state of war! This means that they will instantly be attackable by anyone else on the other sides, or even within their own side - if that is what you tried yourselves! Well, this means that attacking someone is an investment that needs to be carefully considered. Now, if you are not in an organisation with towers, or outside an organisation altogether, you will be flagged with a PvP flag for 4 - yeah that's right, FOUR - hours! This means that anyone on the other side can attack you, no matter where you are. (You can hide in a Yalm 400 meters into the air, in the Grid or in your soloable mission dungeon! :p Get to love them :p) The name of the attacker will be flagged with a double "**" on each side. That sign actually says - "I'm a sitting duck". Anyone being attacked as PvP flagged can of course defend themselves...
ええ、ところで、私は貴方に他の人のコントロールしたエリアを攻撃した結果を伝えましょう。もし貴方の組織がタワーを持っていたら、それらは戦争状態になります!これは即座に対立側、あるいは自分と同じ側の誰かも攻撃可能になることを意味しています‐もしそれが貴方が試みたものであっても!そう、これは誰かを攻撃するときは注意深い投資が必要であることを意味しています。今、貴方がタワーを持たない組織、または組織に属していない場合、貴方にPvPフラグが4時間立ちます-そう、その通り、 4 時間です!これは貴方がどこにいても対立サイドの誰でも貴方を攻撃できることを意味しています(貴方はYalmahaで400メートル上空、グリッドどの中、ソロのミッションダンジョンに隠れることができます:pそれらを愛するでしょうね:p)。攻撃した人の名前には両側に”**”ではさまれます。そのサインは現実に告げます「私はカモです」と。誰でもPvPフラグへ攻撃できます、もちろん彼ら自身も身を守ることができます……。

Well, I think that covers the basics - and some of the advanced aspects of the controller interaction...
さて、私は基礎と−そしていくつかのコントローラーの相互作用の高度な面を説明できたと思います……。

Cya
またね。

Gaute

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